ANKET ÇALIŞMASI RAPORU



     
ANKET ÇALIŞMASI RAPORU

"Dilim Benim Kimliğim" etwinning projesi kapsamında ortak okullarımızın oluşturduğu, 9 

ayrı ilden bir okul ve her sınıf düzeyinden (9,10,11 ve 12.sınıflar ) rastgele seçilen 25'er 

öğrenci ile gerçekleştirilen toplamda 900 öğrencinin katıldığı projemizin araştırması 

tamamlandı.Araştırma için hazırlanan soru kağıdı, öğrenciler tarafından web üzerinden 

online veri toplama yöntemi kullanılarak cevaplanmıştır.



  Araştırmadan elde edilen verilerin analizi her soru başlığında ayrı ayrı olmak üzere hem
 genel olarak hem de okullar ve sınıflar düzeyinde,tablolar ve grafikler halinde 
gösterilmiştir.Analiz raporu aşağıda yer almaktadır.


1.     GİRİŞ

Projemizin amacı dil farkındalığı yaratmak, dil bilinci oluşturmak, dil kimliği kazandırmak,öğrencilerin çevre ile etkileşime geçerek sosyal beceri kazanmalarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

2.     YÖNTEM

Araştırma Türkiye’de 9 ayrı ilden bir okul seçilerek ve her sınıf düzeyinde (9,10,11 ve 12. Sınıflar) rasgele seçilen 25’er öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Dolayısıyla toplamda 900 öğrenci ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma için hazırlanan soru kağıdı, öğrenciler tarafından web üzerinden online veri toplama yöntemi kullanılarak cevaplanmıştır.

3.     ARAŞTIRMA SONUÇLARI

Araştırmadan elde edilen verilerin analizi her soru başlığında ayrı ayrı olmak üzere hem genel olarak hem de okullar ve sınıflar düzeyinde tablolar ve grafikler halinde aşağıda verilmiştir.

Soru1:Etrafımdaki görsellerde (tabela, levha, işaretler) kullanılan yabancı kelimeler beni rahatsız ediyor

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
13.00%
26.00%
32.00%
16.00%
13.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
28.00%
30.00%
25.00%
12.00%
5.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
14.00%
24.00%
35.00%
18.00%
9.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
16.00%
24.00%
30.00%
18.00%
12.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
31.00%
34.00%
12.00%
8.00%
15.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
24.00%
30.00%
23.00%
12.00%
11.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
14.00%
34.00%
29.00%
13.00%
10.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
24.00%
22.00%
31.00%
16.00%
7.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
22.00%
37.00%
26.00%
10.00%
5.00%
Genel Toplam
20.67%
29.00%
27.00%
13.67%
9.67%


Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %50’si etraflarındaki görsellerde kullanılan yabancı kelimelerden rahatsız olduklarını belirtmişlerdir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, etraflarındaki görsellerde kullanılan yabancı kelimelerden her zaman rahatsızlık duyan en yüksek oranlı okul %31 ile Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi olmuştur.

Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, 12. sınıflar etraflarındaki görsellerde kullanılan yabancı kelimelerden her zaman rahatsızlık duyan en yüksek oranlı sınıflar olmuştur.





Soru2: Günlük hayatta karşıma çıkan yabancı kökenli kelimeleri anlamakta güçlük çekiyorum

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
19.00%
27.00%
29.00%
19.00%
6.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
11.00%
19.00%
30.00%
30.00%
10.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
7.00%
7.00%
35.00%
29.00%
22.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
8.00%
13.00%
26.00%
42.00%
11.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
27.00%
28.00%
33.00%
9.00%
3.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
14.00%
25.00%
28.00%
15.00%
18.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
12.00%
30.00%
33.00%
21.00%
4.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
6.00%
17.00%
25.00%
38.00%
14.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
6.00%
27.00%
29.00%
27.00%
11.00%
Genel Toplam
12.22%
21.44%
29.78%
25.56%
11.00%

Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %34’ü günlük hayatta karşısına çıkan yabancı kökenli kelimeleri anlamakta güçlük çektiklerini belirtmişlerdir. Yani diğer bir deyişle araştırmaya katılan cevaplayıcıların yaklaşık %66’sı bazen ya da daha az sıklıkla günlük hayatta karşısına çıkan yabancı kökenli kelimeleri anlamakta güçlük çekmediklerini ifade etmişlerdir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, günlük hayatta karşısına çıkan yabancı kökenli kelimeleri anlamakta her zaman güçlük çektiğini belirten en yüksek oranlı okul %27 ile Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi olmuştur. Öte yandan Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin %22’si ise günlük hayatta karşısına çıkan yabancı kökenli kelimeleri anlamakta hiçbir zaman güçlük çekmediklerini belirtmişlerdir. Benzer şekilde Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi öğrencilerinin %42’si de yabancı kökenli kelimeleri anlamakta nadiren güçlük çektiklerini ifade etmişlerdir.
Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, günlük hayatta karşısına çıkan yabancı kökenli kelimeleri anlamakta güçlük çekme konusunda verilen cevaplara göre sınıflar arasında belirgin bir fark olmadığı söylenebilir.





Soru3: Etrafımda gördüğüm görsellerde( levha, işaretler, tabela) kullanılan yabancı kelimelerin Türkçe karşılığını biliyorum

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
14.00%
36.00%
30.00%
16.00%
4.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
17.00%
53.00%
22.00%
7.00%
1.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
22.00%
56.00%
15.00%
6.00%
1.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
21.00%
49.00%
19.00%
9.00%
2.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
12.00%
37.00%
30.00%
16.00%
5.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
13.00%
35.00%
32.00%
16.00%
4.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
10.00%
48.00%
26.00%
14.00%
2.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
24.00%
50.00%
21.00%
4.00%
1.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
16.00%
50.00%
23.00%
10.00%
1.00%
Genel Toplam
16.56%
46.00%
24.22%
10.89%
2.33%

Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %60’ı etraflarında gördükleri görsellerde( levha, işaretler, tabela) kullanılan yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını bildiklerini belirtmişlerdir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, etraflarında gördükleri görsellerde (levha, işaretler, tabela) kullanılan yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını her zaman ya da genellikle bildiğini ifade eden en yüksek oranlı okul %78 ile Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi olmuştur.
Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, etraflarında gördükleri görsellerde (levha, işaretler, tabela) kullanılan yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını bilme konusunda verilen cevaplara göre sınıflar arasında belirgin bir fark olmadığı söylenebilir.





Soru4: Kullanılan teknolojinin Türkçenin yozlaşmasında etkisi olduğunu düşünüyorum

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
33.00%
35.00%
21.00%
5.00%
6.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
39.00%
29.00%
19.00%
8.00%
5.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
24.00%
36.00%
28.00%
6.00%
6.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
19.00%
33.00%
31.00%
7.00%
10.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
41.00%
29.00%
11.00%
13.00%
6.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
36.00%
23.00%
28.00%
7.00%
6.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
38.00%
32.00%
16.00%
10.00%
4.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
33.00%
26.00%
24.00%
11.00%
6.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
42.00%
32.00%
15.00%
8.00%
3.00%
Genel Toplam
33.89%
30.56%
21.44%
8.33%
5.78%

Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %65’i kullanılan teknolojinin Türkçenin yozlaşmasında etkisi olduğunu düşünmektedir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin %74’ü her zaman ya da genellikle kullanılan teknolojinin Türkçenin yozlaşmasında etkisi olduğunu düşünmektedir. Bu hususta genel olarak her okulda öğrencilerin en az %50’si kullanılan teknolojinin Türkçenin yozlaşmasında etkisi olduğunu düşünmektedir yorumun da yapabiliriz.

Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, kullanılan teknolojinin Türkçenin yozlaşmasında etkisi olduğunu düşünme konusunda verilen cevaplara göre sınıflar arasında belirgin bir fark olmadığı söylenebilir.



Soru5: Yeni duyduğum ya da yabancı olduğunu düşündüğüm bir kelimenin Türkçe olup olmadığını ilgili kaynaklardan(TDK, sözlük, internet) kontrol ederim

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
12.00%
17.00%
21.00%
28.00%
22.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
10.00%
23.00%
25.00%
29.00%
13.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
9.00%
18.00%
20.00%
34.00%
19.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
8.00%
15.00%
27.00%
25.00%
25.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
25.00%
22.00%
17.00%
19.00%
17.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
18.00%
19.00%
25.00%
16.00%
22.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
10.00%
22.00%
31.00%
24.00%
13.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
11.00%
13.00%
23.00%
42.00%
11.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
6.00%
25.00%
26.00%
33.00%
10.00%
Genel Toplam
12.11%
19.33%
23.89%
27.78%
16.89%

Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %45’i yeni duyduğu ya da yabancı olduğunu düşündüğü bir kelimenin Türkçe olup olmadığını ilgili kaynaklardan (TDK, sözlük, internet) nadiren ya da hiçbir zaman kontrol ettiğini belirtmiştir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin %25’i her zaman yeni duyduğu ya da yabancı olduğunu düşündüğü bir kelimenin Türkçe olup olmadığını ilgili kaynaklardan (TDK, sözlük, internet) kontrol ettiklerini ifade etmişlerdir. Öte yandan Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi öğrencilerinin %25’i ise bu hususta hiçbir zaman kontrol sağlamadıklarını belirtmişlerdir.

Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, özellikle 10. ve 12. sınıfların en az %50’si yeni duyduğu ya da yabancı olduğunu düşündüğü bir kelimenin Türkçe olup olmadığını ilgili kaynaklardan (TDK, sözlük, internet) nadiren ya da hiçbir zaman kontrol ettikleri söylenebilir.


Soru6: Yazılı ve görsel medyada kullanılan yabancı kelimeleri günlük hayatımda kullanıyorum

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
8.00%
23.00%
37.00%
29.00%
3.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
3.00%
24.00%
43.00%
26.00%
4.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
17.00%
30.00%
34.00%
16.00%
3.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
6.00%
31.00%
40.00%
18.00%
5.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
15.00%
10.00%
36.00%
23.00%
16.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
13.00%
20.00%
44.00%
18.00%
5.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
6.00%
25.00%
40.00%
25.00%
4.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
4.00%
31.00%
39.00%
22.00%
4.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
4.00%
29.00%
40.00%
24.00%
3.00%
Genel Toplam
8.44%
24.78%
39.22%
22.33%
5.22%

Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %34’ü yazılı ve görsel medyada kullanılan yabancı kelimeleri günlük hayatlarında kullandıklarını belirtmiştir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin %47’si her zaman ya da genellikle yazılı ve görsel medyada kullanılan yabancı kelimeleri günlük hayatlarında kullandıklarını ifade etmişlerdir. Öte yandan Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin %16’sı ise yazılı ve görsel medyada kullanılan yabancı kelimeleri günlük hayatlarında hiçbir zaman kullanmadıklarını belirtmişlerdir.
Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, öğrencilerin yazılı ve görsel medyada kullanılan yabancı kelimeleri günlük hayatlarında konusunda verilen cevaplara göre sınıflar arasında belirgin bir fark olmadığı söylenebilir.




Soru7: Bir ürünü aldığımda iş yerinin isminin yabancı olması o iş yerini tercih etmemde etkilidir

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
4.00%
12.00%
22.00%
16.00%
46.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
3.00%
3.00%
23.00%
21.00%
50.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
4.00%
6.00%
12.00%
24.00%
54.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
4.00%
5.00%
27.00%
13.00%
51.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
11.00%
13.00%
20.00%
28.00%
28.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
8.00%
13.00%
14.00%
25.00%
40.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
2.00%
9.00%
11.00%
23.00%
55.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
2.00%
8.00%
15.00%
24.00%
51.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
0.00%
13.00%
12.00%
25.00%
50.00%
Genel Toplam
4.22%
9.11%
17.33%
22.11%
47.22%

Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %70’i bir ürünü aldığında iş yerinin isminin yabancı olmasının o iş yerini tercih etmesinde etkili olmadığını belirtmiştir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, bir ürünü aldığında iş yerinin isminin yabancı olmasının o iş yerini tercih etmesinde hiçbir zaman etkili olmadığına ilişkin oran bütün okullarda %50 civarında iken Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinde bu oran %28 olarak gözlemlenmiştir.
Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, bir ürünü aldığında iş yerinin isminin yabancı olmasının o iş yerini tercih etmesi konusunda verilen cevaplara göre sınıflar arasında belirgin bir fark olmadığı söylenebilir.


Soru8: Sosyal medya yabancı kelimelerin dilimize geçişini olumlu etkiledi

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
17.00%
17.00%
21.00%
21.00%
24.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
10.00%
15.00%
25.00%
24.00%
26.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
17.00%
23.00%
32.00%
14.00%
14.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
9.00%
20.00%
24.00%
28.00%
19.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
19.00%
16.00%
22.00%
8.00%
35.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
22.00%
15.00%
23.00%
17.00%
23.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
19.00%
15.00%
22.00%
20.00%
24.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
8.00%
20.00%
25.00%
24.00%
23.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
20.00%
20.00%
19.00%
19.00%
22.00%
Genel Toplam
15.67%
17.89%
23.67%
19.44%
23.33%

Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %34’ü sosyal medyanın yabancı kelimelerin dilimize geçişini olumlu yönde etkilediğini düşünmektedir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, sosyal medyanın yabancı kelimelerin dilimize geçişini olumlu yönde etkilediği düşüncesine Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi öğrencilerinin %22’si bütünüyle katılırken, Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin %35’i bu düşünceye tamamen katılmamaktadır.
Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, sosyal medyanın yabancı kelimelerin dilimize geçişini olumlu yönde etkilediği düşüncesi konusunda verilen cevaplara göre 9, 10 ve 11. sınıflar arasında belirgin bir fark olmadığı gözlemlenirken, 12. sınıfların yaklaşık %70’inin bu düşünceye kısmen ya da hiç katılmadığı söylenebilir.


Soru9: Günlük hayatta Türkçe yerine yabancı kökenli kelimelerin sıklıkla kullanıldığını düşünüyorum.  (Duyuru yerine anons, yıldız ünlü yerine star kullanımı gibi)

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
30.00%
38.00%
23.00%
5.00%
4.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
34.00%
38.00%
20.00%
5.00%
3.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
33.00%
44.00%
16.00%
6.00%
1.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
22.00%
51.00%
21.00%
5.00%
1.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
39.00%
29.00%
17.00%
8.00%
7.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
40.00%
31.00%
16.00%
7.00%
6.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
40.00%
41.00%
14.00%
1.00%
4.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
35.00%
43.00%
15.00%
6.00%
1.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
36.00%
47.00%
12.00%
4.00%
1.00%
Genel Toplam
34.33%
40.22%
17.11%
5.22%
3.11%

Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %75’i günlük hayatta Türkçe yerine yabancı kökenli kelimelerin sıklıkla kullanıldığını düşünmektedir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, günlük hayatta Türkçe yerine yabancı kökenli kelimelerin sıklıkla kullanıldığını düşüncesine Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin %83’ü genel anlamda katılmaktadır.
Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, sosyal medyanın yabancı kelimelerin dilimize geçişini olumlu yönde etkilediği düşüncesi konusunda verilen cevaplara göre sınıflar arasında belirgin bir fark olmadığı gözlemlenmiştir.



Soru10: Günlük hayatta kullandığım kelimelerin Türkçe olmasına önem gösteriyorum

Okul Adı
Her Zaman
Genellikle
Bazen
Nadiren
Hiçbir Zaman
Aksaray / Merkez - Aksaray Anadolu İmam Hatip Lisesi
33.00%
41.00%
17.00%
7.00%
2.00%
Amasya / Merkez - Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
23.00%
46.00%
23.00%
4.00%
4.00%
Ankara / Keçiören - Keçiören Sosyal Bilimler Lisesi
9.00%
52.00%
30.00%
2.00%
7.00%
Denizli / Pamukkale - Hasan Tekin Ada Anadolu Lisesi
8.00%
45.00%
31.00%
12.00%
4.00%
Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi
49.00%
28.00%
15.00%
3.00%
5.00%
Eskişehir / İnönü - İnönü Anadolu Lisesi
36.00%
34.00%
13.00%
12.00%
5.00%
Mersin / Erdemli - Kocahasanlı Anadolu Lisesi
35.00%
48.00%
14.00%
2.00%
1.00%
Nevşehir / Merkez - Nevşehir Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi
18.00%
46.00%
28.00%
6.00%
2.00%
Sakarya / Serdivan - Şehit Yılmaz Ercan Anadolu İmam Hatip Lisesi
9.00%
54.00%
30.00%
5.00%
2.00%
Genel Toplam
24.44%
43.78%
22.33%
5.89%
3.56%

Araştırmadan elde edilen verilere göre; cevaplayıcıların yaklaşık %69’u günlük hayatta kullandıkları kelimelerin Türkçe olmasına önem gösterdiğini belirtmiştir.
Okullar ayrımında sonuçları değerlendirdiğimizde, Elazığ / Merkez - Hacı Hulusi Yahyagil Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde öğrencilerin günlük hayatta kullandıkları kelimelerin Türkçe olmasına her zaman önem gösterenlerin oranı %49’dur.
Sonuçları sınıflar ayrımında incelediğimizde, günlük hayatta kullandıkları kelimelerin Türkçe olmasına önem gösterenler konusunda verilen cevaplara göre sınıflar arasında belirgin bir fark olmadığı gözlemlenmiştir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YENİ ORTAK ÜRÜNÜMÜZ

AFİŞ VE LOGOLARIMIZ